Wednesday 4 June 2014

Rupanya ramai yang ada kepakaran tapi malu dan takut puncanya

Pemilik wajah ini adalah kawan baik ku
Kami sama menempuh alam remaja dan bekerja bersama-sama dulu, banyak perkara kami kongsikan bersama, hinggalah beliau mendirikan rumahtangga dan menpunyai tiga cahaya mata.

Hidupnya Alhamdulilah kerana menpunyai seorang suami yang baik dan suaminya juga terima aku seadanya... kami bagaikan adik beradik,

Anaknya yang bongsu mengidap penyakit jantung berlubang, masa nak buat perbedahan dulu punya lah aku cuba untuk beri pertolongan kepada beliau kerana gaji suaminya hanya RM 3k saja manalah cukup untuk menanggung kos perbedahan pada masa itu menjangkau RM 42k

Sekarang pun masih dalam rawatan susulan hingga dewasa.

Sebagai Suri rumah tangga dan tidak punya ramai kawan-kawan pastinya kepala mula berserabut dan aku sedih melihatnya pada ketika itu.

kalau pada masa tu ku dah adal product magic miracle aku dah berikan kat dia untuk hilangkan tress..

Tapi alhamdulilah kutipan derma kilat yang aku lakukan bersama Maizatul Tanty anak buahku sedikit sebanyak menolong meringankan bebannya..

Syukur sangat pada ketika itu kerana ramai yang sudi menolong.. terima kasih buat semua..

Masa tu aku belum lagi masuk kelas DR Azizan ini

Kepakaranya memang suka memasak dan suka buat jamuan makan-makan... adalah jiran sekeliling buat tempahan nasi dagang, nasi kerabu, nasi berlauk, karipap kentang dengannya

Ramai yang puji masakannya sedap, tapi sentiasa buat untuk makan sendiri dan buat jiran-jiran makan.

Pada satu hari aku tanya dia " Za kau tak nak berniaga ke?.. makanan yang kau masak ni sedap dan ramai puji,,, aku malulah na.. lagipun Danish tu macamana?

"Malu" itulah mematahkan semangatnya untuk berkomunikasi dengan orang lain

Tak per aku tolong jualkan untuk kau, kau buat jer,, mulalah aku masukkan dalam FB, mudah.com.. Alhamdulilah ada jugalah orang order tapi masa tu tak pandai lagi makerting jadi tolong sekerat jalan jerlah huhuhu... kesan dari tu ada yang sentiasa repeat order dengannya

Aminn... Terimakasih Ya ALLAH kau bagi jalan buat kawan baikku ini kerana aku tahu bak masak memasak ini memang dia lebih pakar

Kini aku nak tolong dia lagi sekali untuk semua orang rasa masakannya.. memandangkan suaminya aku paksa masuk IMKK Jun 2014 nanti .

Susah bagai nak rak aku cakap hinggalah aku tanya dia  cukupkah gaji RM3k itu sedangkan Areefah, Ikhwan dan Danish perlukan banyak belanja akan datang.

Terutama Danish... yang sentiasa perlukan perbelanjaan  untuk rawatan susulan sampai bila nak pinjam dan minta bantuan orang lain...

Entah dari mana aura ku datang dia bersetuju untuk ikut aku ke IMKK jun nanti

Semuga apa yang di pelajarinya nanti akan betul-betul akan mengubah hidup mereka sekeluarga kepada yang lebih baik

Secara tidak langsung apa yang ku dengar coaching semalam bersama Doc.. tiket bagi dulu kemudian yakin pasti dapat pulangan.. dah ku buat dulu..seramai 8 orang hanapeiqin tolong kerana aku yakin ada sesuatu selepas IMKK nanti

Yakin bahawa mereka pasti akan rasa sesuatu dan tak berbaloi elmu sehebat ini dapat secara percuma

Di sini ku memang tolong dia pasarkan nasi kerabu berharga RM 7 untuk 100 orang sahaja dan sekiranya ada di antara anda berminat untuk jagi agent lepas ini bolehlah jumpa aku dan ku perkenalkan pada dia..

Diantara yang beliau sentiasa mendapat tempahan







Tapi untuk tempahan untuk IMKK Jun ku tumpu pada Nasi kerabu sahaja..

iaitu Nasi Kerabu RM 7 ( Ayam, telur masin, keropok dan ikan celup tepung )



Dan kepada yang berminat nak add sambal hitam yang gerenti sedap yang di edar Hasana Food kicthenberharga RM 5 ( tester  ).. inipun sama sekali rasa pasti nak berkali-kali

Kali ini memang ku tolong dia kerana ku tahu kepakaran dia,, bakaq semangat suaminya dan bakaq dirinya kepakarannya boleh memanafaatkan kepada ramai orang memerlukan hikmatnya dan untuk mereka yang berminat dalam jualan tapi tak tahu nak masak..

Aku tolong kerana kepakaran itu jauh berbeza

Kepakaran hanapeiqin banyak menyelesaikan masaalah migrain ramai orang...termasuklah kawan ku ini


Berminat untuk tempahan boleh wassap 0166157181.. "ANA"..

No comments: