Saturday 7 June 2014

Hana Sentiasa buat gila extreammmm

Terimakaish kerana suka menbaca cerita dan pengalaman menarikku.. cepatnya masa berlalu ,

Minggu ini adalah minggu yang tersangat penat bagi ku tapi aku gembira lakukanya untuk satu ikatan dan kasih sayang berpanjangan hingga keakhir nyawa.

Bermula 1 jun tempat ku di Melaka , semua mewakili aku untuk menghantar anak-anak kesayangan .

mereka juga anak-anak kecil yang sentiasa ada di sekelilingku.. Panggillan mama adalah tidak asing dalam hidup ku meskipun aku bukanlah ibu mereka..

kemudian pada 5 & 6 jun 2014, aku berada di Kelantan best cuti ni tampa gaji lagi... ada ku kisah, rezeki ALLAH akan datang pada ku berlipat kali ganda, aku yakin kerana aku lakukan pada elmu yang aku pelajari

Malam 4 Jun bermulanya coaching pertama dengan pensyarah kesayanganku.. biarlah ada yang tidak suka dia dan mengutuk dia tapi pada ku dia selalu berada di mana aku berada.

Kerana dia aku berubah kepada yang lebih baik dan luar biasa extreAMMM
Dalam cerita ini peiqin tidak bersama ku kerana kami masing-masing ada kerja yang perlu di lakukan doakan usaha kami berjaya untuk menolong ramai orang dan impian kami menjadi satu reality dan menjadi contoh yang terbaik buat semua. jangan sesekali mengutuk pensyarahku ini.

Aku bukan puja dia kerana dia bukan Tuhan tapi aku hormat dan sayang dia kerana lalunya dia dalam hidupku aku rasa aku sentiasa dekat dengan yang esa... Aku bersyukur ya ALLAH kerana menberi jalan buatku.  kau lalukan insan ini di pejalanan hidupku.

sedangkan  sebelum ini aku rasakan hidupku tiada makna..

bak kata orang  hidup segan mati tak mahu.. Itulah aku,

4 Jun coaching pertama ku dengan pensyarahku ini.. Ya ALLAH jangan lah kau lepaskan sesuatu yang aku tunggu ini sedangkan masa ini aku masih di jalan raya menuju ke Kuala Lumpur rumah anak buah ku di Gombak untuk sama-sama pulang ke kampung.

Masyaallah mudahnya perjalanan ku sampai di sana coaching baru nak bermula, dan aku tidak pulak bergegas pada masa tu kerana anak buah ku ada tetamu baiki pintu pagar.

habis coaching ingatkan nak bertolak balik rupanya tidak lagi, dalam melayan kepenatan aku tertidur dan terjaga bila di kejutkan.. jom nak balik dah ni... ahhh dah pukul 2.30pg?..jam berapa orang buat pintu pagar tu siap,

Akur jerlah dah diorang pun kerja sampai lewat malam nak buat macam mana? Kami bergerak dan singgah di Kuantan kerana suami anak buah ku maizatul tanty kan tinggal kuantan jadi satu kereta baliklah ke Trengganu... masa tu waktu subuh

aku, maizatul tanty dan suaminya sampai agak lewatlah ke Dungun , perjalanan kami terhenti di Dungun dari perancangan asal nak ke Paka terlebih dahulu , itupun lewat kerana kami ada kerja yang perlu di selesaikan dahulu di bandar kuantan.

Sampai di Dungun dah jam 4 petang kemudian dalam huru hara keluarga jam 5.30 petang baru betul-betul kami bergerak dari Dungn ke Kelantan

Cabaran datang lagi bila malamnya hujan selebat-lebatnya...Ya ALLAH penat ni kul berapa nak sampai ni..

Rupanya tak derlah lama sangat perjalanan dalam 3jam jer dalam merentas hujan yang lebat di malam hari. dan kami singgah pada satu restoran sebelum menuju arah pertama ku ke rumah sepupuku untuk bermalam.. Penat ni dah seharian tidak tiduq ni...

KENAPA KAMI BALIK adalah kerana ini



Aku punya sepupu buat kenduri pada tarikh yang sama.. Alhamdulilaha kerana tiadalah bagi ku untuk pulang sentiasa,,, Kami memang kepenatan yang amat.

Tapi demi ibu, bapa dan adik sepupuku, ku pulang dengan penuh kasih sayang , dulu mereka aku dukung, aku sayang kini mereka telahpun berumahtangga..

Sedihnya aku bila?...mungkin ini juga silap ku menaruh dendam dan benci kerana banyak sangat keburukan dari kebaikan yang aku lalui menyebabkan aku benci lelaki.

Lepas belajar Ya ALLAH maafkanlah aku.. berdosanya aku.

AKu yakin ALLAH akan temukan aku yang terbaik dan luar biasa memandangkan aku sibuk luar biasa pastinya aku akan dapat seorang seperti ku

Apapun buat mereka aku sentiasa doakan agar ikatan perkahwinan mereka hingga ke jannah AMIN..

Malam 6 hb juga aku pulang ke Kuala Lumpur untuk satu perkara dan amanah bagi ku untuk menjemput anak-anak kesayangan ku?

Mana ibubapa mereka?.. ada .. mereka bersama ku tapi cuma anak buah ku Maizatul Tanty dan Suaminya sahaja yang tidak dapat hadir kerana ada klas.. Belajaq dulu..

Tak kisahlah apapun janji aku buat yang terbaik..Kemana?.. aku di sini sekali lagi







Aku di sini untuk menjemput mereka pulang.. Meskipun dalam kepenatan aku masih di sini.

Hati ku gembira kalaulah mereka anak-anak ku pasti aku akan terus hantar ke sini untuk jadikan mereka anak-anak yang soleh.

Aku penat, letih semua hilang kerana semangat dan masing-asing ingin bercerita tentang betapa hebatnya mereka di sini,

Cuma aku sedih kerana perlawaan pensyarahku untuk menjadi sukarelawan terpaksa ku tolak bukan kerana aku tidak mahu atau tidah ingin .

Aku takut aku tidak cukup masa untuk kesini.

Kalau tidak tidak mungkin aku menolak kerana inilah adalah niatku untuk bersama dalam mega maulid yang sentiasa ku tunggu-tunggu.. balik dari MELAKA baru terasa kepenatan yang nyata.

Aku mengambil masa untuk sejam untuk berehat.

Apapun yang ku buat adalah dengan izin ALLAH... terima kasih , aku bersyukur ya ALLAH, selepas ini aku yakin aku dan peiqin adalah di antara yang terbaik untuk jadikan contoh buat semua.

KAMI MEMANG STUDENT DR AZIZAN OSMAN

Kenapa dia kerana dia terlalu istimewa dan doakan untuknya agar ada sesuatu yang dia biasa berlaku padanya.. dan aku gembira mendengarnya .

Maizatul tanty hanya melihat kerenah ku dengan senyum.. kak ha ni majlis kenduri pun cakap tentang bisnes nak buat macam mana dah diorang tanya kak ha kerja buat apa?..

tak kan kak ha nak cakap kerja seksitery yg gaji tak sampai 2 ribu tu . baik kak ha cerita apa yang kak ha buat sekarang kan seronok, mereka pun happy jer sebab utama mereka memang dah lama tak jumpa kak ha..

I LOVE MY FAMILY


Memang luar biasa tak kami dalam sepanjang perjalanan bicara kami hanya pada bisnes meskipun di majlis kenduri.












Ini semua maizantul tanty punya bisness.. sebab aku bukan pada bisnes ini

ada di antara mereka memang tahu apa yang aku lakukan target ku pada 3 perkara yang utama

1 ) MJ Screaning Test - Wajid buat kerana mencegah lebih baik dari merawat.. tak tahu sakit peringkat awal , anda memang tak sayang keluarga dan orang tersayang

2) Minuman Kesihatan Kangen Water - sasaran ramai gila kat Kelantan kencing manis dan ramai gila yang tidak tahu yang air beralkali boleh jadikan kesihatan mereka menjadi lebih baik

3) International Pelancungan yang gila extreammm.... seperti selalu kalau badan sihat dan jadi boses pelancungan pun bestkan...

Hubungi HanaPeiqin the group untuk hidup dan bisnes anda lebih extreemmm...



Tiga ini memang anda boleh sharing boleh anda bersama HPQ Online Group dan anda pasti tahu bagaimana semuanya boleh di jadikan bisness dan anda adalah BOSES




No comments: