Saturday 10 May 2014

Kegilaan Hana Peiqin berjaya mengubah sesuatu



Ini dua anak buah ku , Maizatul Tanty seorang berjawatan tinggi di Putrajaya, Aku selalu menberi cadangan supaya dia berniaga, tapi ayat-ayatku  tidak pernah di indahkan.

Emmm sedihkan, sedangkan pada ku dia menpunyai pasaran yang luas sebab dia seorang yang hardworking, kalau bekerja tidak ingat dunia,.Outstation seluruh malaysia tu biasa bagi dia,

Suaminya Dr Shaiful Husainie sama jugak berhenti kerja dengan kerajaan , buat bisnes sendiri dengan menbuka klinik di Kuantan Pahang " Klinik Pergigian Hasana " juga seorang yang creatif,



Anak buah ku selalu berkata kalaulah suaminya masih bekerja dalam kerajaan sure gajinya sekarang dah 10k dan diorang pasti idak berjauhan, masa tu aku pun tiada Elmu meniakan sajalah,

Tapi lepas dapat Elmu , aku jadi macam marah lak dengan anak2 buah ku ni kerana tidak mahu buat biz, bukan marah bekerja tapi carilah duit lain asyik merungut finacial tak cukup kerna bayar itu ini, kata gaji tinggi ...

DR Shaiful Husaine pun sama , ada biz tapi lima tahun macam tu jer tahad dia tak kemana-mana, kepenatan tak usah cakaplah, setiap minggu balik Putrajaya.. Gila tak penat.. jadi tukang massage adalah aku, itu yang malas tu meskipun itu adalah kepakaran kami...

Busyyy  katakan tp ada masa kami tak hampakan jugak kerana kami suka tolong orang

Tapi selepas MMM inilah terjadi pada anak buah ku Tanty.

Beliau dah mula pandai berniaga sasaran utama adalah product Migrain akulah hinggakan aku sendiri dah kehabisan stock .. " Huru Hara jadinya "

 Terkini dah ini pulak cadar cotton

Beliau jual murah gila harga pasaran RM 299 ke RM 399 , dia boleh jual hanya RM 199 saja, Queen tu berkualiti lak tu bukan cadar pasar malam
Ku tanya kenapa murah sangat ni , tak perlah TY nak belajar kak ha dapat untung seringgit dua jadilah..

Aku tersenyum sendiri.. Ya ALLAH terima kasih kerana ku berjaya buka mindanya dalam biz dan belajar dari seorang mentor yg hebat " DR AZIZN OSMAN"




Jangan tak tahu pada 31 mei dia nak buka booth pulak kat Kuatan tapi aku tak tanya area mana nanti ada kepastian ku bagitahu ya,
kat sana banyak barangan dah keluar selain ubat migrain, cadar , beliau juga tolong student doc yang baru mula biz biscut raya sedap tak manis sasaran orang diabetes pun boleh makan,

Wau... terbaik kan " kegilaan ku menjadi kenyaataaan misi ku pada family ku terlebih dahulu sebelum aku tiada masa untuk mereka.

nanti ku update apa bakal terjadi pada family ku yang lain pulak selepas IMKK bulan Jun nnti meskipun masih sedikit feer kerana masakarat-masakarat family ku ini, hal politif dan negatif dalam kehidupan tak usah cakaplah tetapi aku yakin DOC pasti boleh buat yang terbaik dan mereka akan berterima kasih pada ku kenapa Aku beria-ia nak mereka berubah dan menjadi orang yang lebih banyak masa kepada yang lebih bermanafaat,

kalau anak buah ku menangis berterimakasih pada ku, perkara yang sama juga ku harapkan agar mereka bersyukur dengan apa yang aku cuba nak sampaikan pada mereka

Mungkin untuk hari ini ALLAH masih bagi aku peluang untuk bercerita dan bila semua dah berubah , itulah masa untuk kami menempuh kejayaan sebenar  bersama teman kesayangan ku  PEI QIN




No comments: