Sunday 18 May 2014

DOA DAN ISTIGHFAR SELEPAS UNIVERSITI OF LIFE - RICH WORK

ASSALAMUAIKUM




Rasanya cerita ini bukan terkena pada ku seorang tapi pada semua yang mengikuti Programe @ kata lain mengikuti Univesiti Of Live ajuran Richwork - Dengan Pensyarah terkemuka Dr Azizan Osman

Alhamdulilah dalam hidup ini ALLAH lalukan beliau untuk menjadi salah seorang guru ku, meskipun sebelum ini banyak aku pergi mencari ustaz-ustaz dan ustazah - ustazah untuk naikkan nilai diri lebih baik.

Aku pergi dan pulang dan tiada effect yang berlaku sedangkan aku dah cuba serahkan diri untuk belajar dan belajar tapi bila balik .. setakat hari itulah jer tiada praktifkan pada yang lebih baik

Aku ingin mengisi ilmu kerana masa kecil ku , aku tidak di didik dengan sempurna dan tiada menpedulikan aku tentang apa yang aku lalui dan apa yang aku pelajari

Alhamdulilah sewaktu kecil ku tinggal dengan arwah atok yang selalu memaksa ku untuk sholat, mengaji dan katanya walau siapapun hidup kita ini, Jawapan yang pasti pada satu noktah adalah kematian

Masa itu aku masih peringkat kanak-kanak dan muda remaja yang sentiasa mengikut kata hati.

Tapi Alhamdulilah ALLAH sentiasa melindungi hidup ku meskipun banyak perkara buruk cuba datang dalam hidup ini.

Mungkin inilah doa kedua nenek dan atok untuk ku menjadi seorang yang sabar, kuat dalam apa jua massalah ..

Itu effect yang kuat dalam hidupku

Kata-kata dan nasihat ku sentiasa pegang untuk ku teruskan kehidupan yang tidak pasti pada ketika itu.

Mungkin ini juga terjadi dalam hidup yang kurang kasih sayang dan perhatian dari dua ibubapa kerana satu perpisahan..

Itu kehidupan lepas aku lupakan ALLAH dah aturkan yang terbaik buat ku , kalau tiada hari semalam  tiadalah hari ini untuk ku menulis dan menbaca tulisan ku ini.

Kini ku rasakan diriku sentiasa dekat dengan yang Esa, Terimakasih ALLAH, sebelum ini aku tak mampu bangun malam untuk sujup pada mu tapi kini bagaikan kemestian dalam hidup ku,

Kalau sebelum ini aku sentiasa pendam apapun permassalah, marah dan sebagainya sekarang aku tenang lalui hidupku,

Kalau dulu ku sentiasa tersentuh hati dan mudah sangat menangis, sekarang aku tersenyum dengan massalah itu

YA ALLAH SYUKUR PADA MU... JANGANLAH KAU AMBIL KEMBALI APA YANG TELAH KAU BERIKAN PADA KU KINI

PERMUDAHKANLAH APAPUN YANG AKU LAKUKAN DAN BERKATILAH APA YANG AKU LAKUKAN.

Dulu semua ini tiada dalam memori ku untuk lakukan yang terbaik tapi kini kemestian....ALAHMDULLILAH

POWER OF SOLAT -SOLAT LIMA WAKTU INDAHNYA KITA BERAGAMA ISLAM







POWER OF ISTIGHFAR & POWER OF ZIKIR  LAKUKAN PASTINYA










ADA KETENANGAN YANG CUKUP BERMAKNA DALAM KEHIDUPAN MENJADIKAN LUAR BIASA.

Terima kasih kepada guru ku Dr Azizan Osman, Bersyukur YA ALLAH sesungguhnya aku insan terpilih untuk jadikan ku yan lebih baik.

KU FAHAM KINI " ROHANA AWAK PILIHAN ALLAH"

Target dalam hidupku

Mepunyai Suami yang Power luar biasa dalam menjaga ku, sentiasa bersama ku di setiap solatku, ,Mengajar ku hafal Al Quran , selalu bersama-sama ku menberi manafaat kepada kehidupan orang lain yang luar biasa

ALLAH INGIN BERIKAN YANG TERBAIK BUAT KAMI , DI LALUINYA BERBAGAI DUGAAN DAN KESUSAHAN

PARTNERKU PEI QIN AKAN TEMUI JODOH DAN JALANI HIDUP SEPERTI KU


IMPIAN KAMI SAMA... DOAKAN UNTUK KAMI

SUKA DUKA KAMI BERSAMA PASTI ADA SESUATU YANG INDAH MENANTI KAMI  DALAM KEHIDUPAN INI

YA ALLAH DENGAN ATURAN MU AKU BERSAMANYA.
KEKALKAN DIA MENJADI SAHABAT,KU, JIRANKU  DI DUNIA JUA DISANA

BERILAH SESUATU YANG PASTI DALAM HIDUPNYA.

WE ARE MULTI MILLIONAIE
WE ARE IN PERFECT HEALTH
WE CREATE POSITIF AND SUPPORTIVE RELATIONS SHIP
WE LOVE MY LIFE
WE MAKE THIS WORLD AN BETTER PLACE
WE ARE A POWERFUL CREATOR

TERIMA KASIH ALLAH LALUKAN INSAN INI DALAM HIDUP KAMI













No comments: